VILKÅR OG BETINGELSER

Følgende kjøpsvilkår gjelder for kjøp av varer fra nettbutikken til vedhuset.no med organisasjonsnummer 922354405 (heretter referert til som "vi"/"oss"), med mindre annet er spesifisert skriftlig via sms/mail mellom oss og den respektive kunden (heretter referert til som "du"/"deg"). Ved salg til deg som forbruker anvender vi de obligatoriske reglene som er satt ved lovgivning i norsk lov.

1. Generelt

Vedhuset.no selger ved, høy og underkategoriserte varer til privat- og bedriftskunder i Norge. For å handle hos oss må du være over 18 år og ha gyldig legitimasjon etter norsk lov. Er du under 18 år må du ha samtykke av en foresatt før kjøpet gjennomføres. Produktene vi selger er produsert i, og ment for bruk i Norge.

2. Bestilling

Bestilling kan gjøres både her på hjemmesiden vår, via andre plattformer som Instagram eller Facebook eller direkte via telefon/SMS. Vilkårene er uansett de samme, og alle kjøp gjort igjennom oss innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår og samtykker til at dine personopplysninger kan lagres i våre kunderegister. Dersom du har spørsmål om hvordan du bestiller, eller andre spørsmål knyttet til bestilling er du velkommen til å ta kontakt med oss via mail bestilling@vedhuset.no eller via kontaktsiden vår. Etter gjennomført kjøp vil du innen kort tid få ordrebekreftelse på mail, om du har valgt å betale via bankoverføring vil også betalingsinformasjonen ligge i mailen.

Ved eventuelle unøyaktigheter i f.eks. angivelde av pris, lagerforskjeller, estimert leveringstid, produktinformasjon, fraktkostnater o.l, forbeholder vi oss retten til å rette opp i dette i etterkant. Hvis du ikke er fornøyd med, eller enig i rettelsen vår, kan du selvfølgelig velge å kansellere den aktuelle bestillingen kostnadsfritt.

Rabattkoder kan kun brukes enkeltvis, altså ikke i kombinasjon med hverandre.

3. Levering

Om du bestiller varer med hjemlevering må oppgitt fraktalternativ til dit du vil ha varene levert være korrekt. De ulike alternativene ligger vedlagt i bestillingsprosessen, og oppgitt pris for din kommune ligger ved og blir lagt til i totalprisen. Hvis dette ikke har blitt gjort korrekt vil vi ta kontakt med deg og enkelt ordne opp i dette. Om du i etterkant av kjøp er uenig i fraktprisen vi estimerer, kan du selvfølgelig velge å kansellere den aktuelle bestillingen kostnadsfritt, eller endre bestillingen til henting på et av våre utleveringssteder.

Vi leverer hovedsakelig i stor-Oslo, deler av Nordre Follo og deler av Østfold. Om din kommune ikke er nevnt i fraktalternativene er du velkommen til å ta kontakt med oss via mail bestilling@vedhuset.no eller via kontaktsiden vår for prisestimat på levering hjem til deg. Vi er fleksible og vil alltid tilstrebe den beste fraktprisen vi kan gi.

Når du har lagt inn en bestilling med hjemlevering vil du innen kort tid bli kontaktet via SMS med leveringsestimat, her vil du også ha mulighet til å stille spørsmål eller komme med ønsker knyttet til leveringen. Ved bestilling via andre plattformer, direkte på mail eller via SMS vil all nødvendig informasjon bli gitt på anvendt plattform. 

Leveringstiden vil variere ut i fra hva som passer deg best. Vi setter normalt opp levering innen en uke, men strekker oss alltid så langt vi kan for å imøtekomme dine behov. Når bestillingen er mottatt vil du få mer nøyaktig informasjon om din leveringstid i ordrebekreftelsen.

Vi forbeholder oss retten til å utsette eller avbryte leveringer ved uforutsette hendelser knyttet til transportproblematikk, utfordringer med vær o.l. Dette vil alltid bli meldt i fra med en gang vi er klar over problematikken, og det vil bli estimert ny levering med en gang. Om nytt tidspunkt ikke passer kan du selvfølgelig velge å kansellere bestillingen uten kostnad, men vi vil alltid strekke oss langt for å imøtekomme dine behov. 

Ved store bestillinger levert via postgang frasier vi oss ansvaret for problematikk knyttet til selve leveringen, leveringsdato eller eventuelle forsinkelser. Dette må tas direkte med selskapet som frakter dit du bor. Om en bestilling via post blir kansellert etter at varen har forlatt vårt lager, har du kun krav på refundert produktverdien etter at vi har mottatt varen tilbake på lager. Du har i dette tilfellet selv ansvar for bestilling og betaling av frakt tilbake til vårt lager.

Ved hjemlevering er det ditt ansvar å tilse at det er mulig å levere dit du har bestilt, samt at du har plass til å motta og oppbevare varen. Om vi kommer frem til avtalt sted og leveringen ikke kan gjennomføres vil du kun ha rett på produktbetalingen tilbakebetalt, ikke frakten. Ved ny utkjøring på senere tidspunkt må frakten estimeres og betales på nytt, selv om bestillingen ikke er blitt kansellert i mellomtiden.

4. Betaling

Hos oss kan du velge å betale via faktura tilsendt på mail eller på vipps ved levering. Vi kan også i noen få enkelttilfeller ta kontant betaling ved utlevering. Dette vil komme med et gebyr på 80,- (åtti kroner).

Ved betaling via faktura vil du få nødvendig informasjon via vårt faktureringsselskap. Denne informasjonen vil bli tilsendt deg per mail, og ansvaret for at eventuelle feil rettes opp og å påse at den har kommet frem tilfaller deg som kunde. Den aktuelle betalingen må være gjennomført innen avtalt dato for utkjøring, og om betalingen ikke er registrert inn på konto hos oss må du kunne vise frem kontoutskrift eller screenshot av avtalt betaling eller betale via vipps ved ankomst. Ved endring til betaling via vipps vil vi automatisk anulere den aktuelle fakturaen.

5. Angrerett

Når du handler hos oss, har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldene forbrukerlovgivning. Angrefristen vil løpe fra dagen du eller noen på dine vegne mottar produktet. Angreretten gjelder kun for varer som ikke er tatt i bruk eller har skader og/eller mangler som oppsto etter levering. 

Dersom du vil benytte angreretten, må du ta kontakt på oss via mail til kontakt@vedhuset.no eller via telefon/SMS til kontaktpersonen for ditt kjøp. Telefonnummer kan også finnes her, vi vil deretter hjelpe deg og sammen finne en god løsning.

Ved bruk av angreretten betaler du returfrakten eller leverer produktet tilbake på lageret på egen regning. Returfrakten blir normalt regnet til 75% av original leveringskostnad, og vi kommer deretter å henter varene etter avtale. Etter at varene er hentet og returkostnaden betalt vil vi snarest overføre kjøpesummen tilbake til deg. Dersom varene ikke leveres/hentes i akseptabel tilstand vil kostnader tilknyttet unødig utkjøring tilfalle deg som kjøper.

6. Produktgaranti

Dersom produktet du kjøper fra oss ikke opprettholder lovet standard, uten at dette på forhånd er informert, har du rett på kostnadsfri reklamasjon. Etter registrert reklamasjon vil vi ta stilling til om dette innebærer innbytte til nytt produkt eller full refusjon for varene. Vi kommer deretter å henter produkter dersom dette er ønsket, eller vi ser på det som nødvendig. Dette vil variere hvilke produkter det er snakk om.

Om du opplever feil, skader eller mangler på et produkt er du velkommen til å ta kontakt med oss på mail, eller telefon. Dette finner du under kontaktsiden vår ved å trykke her. For raskere behandling og avklaring ber vi deg på forhånd om å vedlegge bilder slik at vi enklere kan forstå problemet.


Har du spørsmål knyttet til våre vilkår og betingelser?